בנייה קלה וחסכונית

בנייה קלה וחסכונית
בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר אנשים המדברים על שיטת בנייה קלה. חלקם טוענים בעד ואילו אחרים מהססים וטוענים כנגד. מאמר זה ישטח בפניכם את כל הקשור אל שיטת בנייה קלה וזאת על מנת שתוכלו להגיע להחלטה האם זו שיטת הבנייה המתאימה לכם.

מהי בנייה קלה?
בנייה קלה היא למעשה בנייה טרומית. כאן הייצור של החלקים השונים של הבית או המשרד נעשים במפעל ולאחר מכן מובילים אותם אל אתר הבנייה ומרכיבים אותם לכדי מבנה. למרות שהבנייה הקלה נחשבת כאחד משיטות הבנייה הנפוצות ביותר בארצות הברית ובאירופה זה שנים וזאת משום ששיטה זו היוותה פתרון אידיאלי לכל הקשור אל בעייתיות ההתלקחות של בנייה מעץ ועלות עבודה יקרה לפועלים. בישראל שיטה זו חוותה קשיי הסתגלות וזאת למרות שהיא קיימת כארבעים שנה. רק בשנים האחרונות ניתן לראות כי המחסום נפרץ ורבים מעוניינים שהמשרד או הבית שלהם יבנה בשיטת בנייה קלה וזאת משום יתרונותיה הרבים של שיטת בנייה זו. שיטה בנייה זו מתאימה לא רק לבתים ומשרדים אלא גם למחסנים, צימרים, קרוונים, הרחבות שונות לבית, יחידות דיור ומחסנים.

בנייה קלה- כל היתרונות בשיטה אחת
שיטת בנייה זו הפכה אטרקטיבית ביותר משום יתרונותיה הרבים. ניתן לראות כי ממשלת ישראל השתמשה ומשתמשת בשיטה זו לבנייה של יחידות דיור באזורים שונים בארץ וכי רבים מחליטים לגשת אל חברה מקצועית ובעלת ניסיון בשיטה זו של בנייה על מנת שתוכל להבטיח לה את אותו מבנה בו הם מעוניינים תוך פרק זמן קצר. חלק מהיתרונות של שיטת בנייה זו הם:
בנייה מהירה- כאן מדובר על אחת משיטות הבנייה המהירות ביותר. תוך כשלושה חודשים תוכלו ליהנות מדירה, בית, מחסן חדש או משרד. כאן לא צריך לתכנן היכן להתגורר בשנה שנתיים עד תום הבנייה.
עלות- כיוון שפרק הזמן של הבנייה קצר ביותר, גם העלויות של כח האדם קטנות וזאת משום שהבנייה נעשית בשליש או מחצית מכמות שעות הבנייה הנדרשת בבנייה הקונבנציונאלית המוכרת לכולנו.
ידידותית לסביבה- כיוון שהייצור והבנייה של החלקים השונים נעשים במפעל ומובלים לאתר הבנייה, אין כמעט רעש או זיהום אוויר הנגרם מתזוזה של משאיות כבדות וערימות פסולת ואבק. בנוסף, לא צריך לדאוג להובלה אינטנסיבית של כל הפסולת באתר, שכן כאן אין כמעט פסולת, אם בכלל.
איטום ועמידות- בשנים עברו רבים טענו כי בנייה קלה משמע בנייה עם בעיות של איטום וכן כי הבנייה אינה מחזיקה מעמד לאורך שנים. נכון לשנת 2012 ניתן לומר כי טענות וסברות אלו אינן נכונות. כיום, המבנה אטום לחלוטין בפני מים, בעל עמידות בפני מצבים של רעידות אדמה, הבידוד האקוסטי ברמה גבוהה וכן הבידוד התרמי.

לסיכום בנייה קלה היא שיטת הבנייה המשתלמת והחסכונית ביותר של שנות האלפיים. יתרונותיה עולים בעשרות מונים על כל חסרון אותו תמצאו וניתן לומר כי מדובר בשיטת הבנייה שתהפוך לדמות ראשית בישראל בשנים הקרובות.