עיצוב הבית ועיצוב פנים- אמצעי לשיפור איכות החיים

עיצוב הבית ועיצוב פנים שניהם מושגים זהים, בשניהם אנו עוסקים בעיצוב החלל הפנימי של הבית. אנשי המקצוע העוסקים בתחום של עיצוב הבית, או עיצוב פנים עוסקים בהיבטים שונים הקשורים לחלקים הפנימיים של הבית, החל מעיצוב המבנה של החדרים וכלה בפריטי הריהוט שיהיו בחדרים.
עיצוב הבית או עיצוב פנים שניהם מטרתם להפוך את הבית שלנו לבית שעונה לצרכים שלנו בצורה הטובה ביותר והיפה ביותר, בית שבו אנו נרגיש הכי נעים , הכי נוח, ממש כמו מלכים.

עיצוב פנים מטרתו לסייע לנו לנצל את השטח של הבית בצורה הטובה ביותר והיפה ביותר, והמתאימה ביותר לטעם העיצובי שלנו. יש אנשים שמזמינים שירותי עיצוב פנים כאשר חל שינוי בבית שלהם והם צריכים לעצב אותו מחדש לאחר שתינוק נולד, או לאחר שחדר מסוים צריך להפוך לחדר עבודה, ויש אנשים שמזמינים שירות של עיצוב פנים לאחר שנמאס להם כבר מהמראה המשעמם והמונוטוני של הבית שלהם והם רוצים להכניס לבית קצת יותר צבע ולהפוך אותו למעניין יותר, ואטרקטיבי יותר.

עיצוב פנים או עיצוב הבית הם תחומים דינאמיים שמשתנים בהתאם לטרנדים שונים בעולם העיצוב , מי שעוסק בתחום של עיצוב הבית צריך שיהיה לו הרבה חוש אסטטי, הרבה הבנה טכנית והנדסית, ויכולת יצירתיות ודמיון שבעזרתה הוא יוכל להעלות רעיונות עיצוביים שונים.

עיצוב פנים הוא תחום מאוד פופולארי היום, אנשים רבים אינם מוכנים היום להתגורר בסביבת מגורים שאינה מוצאת חן בעיניהם, או אינה מתאימה לטעם העיצובי שלהם או לסגנון החיים שלהם, ולכן אנשים רבים לוקחים על עצמם את הפרויקט של עיצוב פנים הבית או שהם מזמינים שירותים של מעצב פנים שיכין תוכנית לעיצוב הבית בהתאם לצרכים השונים, לסגנון החיים שלהם ולטעם העיצובי שלהם.

ישנם היום אסכולות ומגמות שונות בתחום של עיצוב פנים יש כאלו העוסקים בנישה של עיצוב פנים הבית ע”פ האסכולה של פנג שוואי, ויש כאלו שעוסקים בתחום של עיצוב הבית בסגנון הוליסטי, וכך הלאה והלאה.
רשת האינטרנט מלאה היום במידע בנושאים של עיצוב פנים ו/או עיצוב הבית, ולכן כל מי שמעוניין להתחיל בפרויקט כלשהו של עיצוב פנים הבית שלו, רצוי שיתחיל קודם כל בשיעורי בית וילמד על הנושא באמצעות אתרי האינטרנט הרבים המספקים מידע אינפורמטיבי ומקצועי על הנושא של עיצוב פנים.